31% BiH internet korisnika kupuje 'online'

Bez autora
Jan 18 2011

Prema podacima istraživanja gemiusAudience 31% BiH internet korisnika bar nekoliko puta godišnje obavi kupovinu u domaćim ili stranim internet trgovinama. Uglavnom su to potrošači kojima je posjeta radnjama zbog velike gužve, borbe na kasama te vrućine nešto što ih smara i donosi loše raspoloženje, pa se često odluče za internet trgovine. Pokretanjem prvih servisa online plaćanja koncem 2010. u BiH možemo svakako očekivati rast broja e-kupovina, iako poredeći podatke BiH sa stanjem na hrvatskom i slovenskom tržištu već danas vidimo da većih razlika nema. BiH je uporedljiva sa Hrvatskom, za koju važi, da 33% svih internet korisnika barem nekoliko puta godišnje kupuje iz domaće fotelje dok to isto čini 37% slovenačkih internet korisnika. Ko su BiH potrošači, koji zbog nedostatka vremena i želje za većim komforom radije biraju virtualnu kupovinu?

31% BiH internet korisnika kupuje 'online'Prema podacima istraživanja gemiusAudience 31% BiH internet korisnika bar nekoliko puta godišnje obavi kupovinu u domaćim ili stranim internet trgovinama.

Uglavnom su to potrošači kojima je posjeta radnjama zbog velike gužve, borbe na kasama te vrućine nešto što ih smara i donosi loše raspoloženje, pa se često odluče za internet trgovine.

Pokretanjem prvih servisa online plaćanja koncem 2010. u BiH možemo svakako očekivati rast broja e-kupovina, iako poredeći podatke BiH sa stanjem na hrvatskom i slovenskom tržištu već danas vidimo da većih razlika nema, navode iz gemiusAudience-a.

BiH je uporedljiva sa Hrvatskom, za koju važi, da 33% svih internet korisnika barem nekoliko puta godišnje kupuje iz domaće fotelje dok to isto čini 37% slovenačkih internet korisnika.

Ko su BiH potrošači, koji zbog nedostatka vremena i želje za većim komforom radije biraju virtualnu kupovinu?

Kako za muškarce pretežno važi da vole izbjeći šetanje po trgovačkim centrima, ne iznenađuje činjenica da karakteristike web shoppinga, kao što su preglednost ponude, praktičnost i brzina, češće ubijede muške korisnike interneta, koji čine 61% svih internet kupaca u odnosu na žene sa 39%.

Među internet korisnica koji bar nekoliko puta godišnje obave kupovinu putem interneta nailazimo najčešće na mlađe potrošače. Tako u grupi mlañih od 34 godine bilježimo čak 71% svih BiH internet korisnika koji bar nekoliko puta godišnje obave kupovinu u domaćim ili stranim webtrgovinama. Dok, kako pokazuju podaci istraživanja gemiusAudience, grupa najstarijih internet korisnika (55+ godina) zasad još nema pouzdanja u takav kanal kupovine, pa je među njima samo 2,5% tih koji bar nekoliko puta godišnje obave kupovinu putem interneta.

Danas potrošač može putem interneta kupiti gotovo sve, od bijele tehnike, namještaja, kompjutera,
turističkih aranžmana, do odjeće i obuće, knjiga, sportske opreme i hrane. Teško bi pronašli proizvod koji se ne nudi putem weba.

Taj prodajni kanal pored konačnog potrošača koji želi bogat izbor, donosi i koristi za same proizvođače i trgovce. Njima je taj način poslovanja, pored nižih investicijskih troškova za pokretanje biznisa, otvorio i vrata do velikog broja kupaca, nebitno iz koje države dolazili. To je i još jedan dokaz kako je internet promijenio i svakodnevno mijenja naš način života, poslovanja i komuniciranja, zaključuju iz gemiusAudience-a.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik